donderdag 16 oktober 2008

MEA Break

Een weekje verlof is altijd wel welkom..zo is gisteren MEA Break begonnen. De meeste scholen maken er gewoon een verlengd weekend van (donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag vrij), maar de studenten van Orono High School hebben volgende week maandag en dinsdag ook nog vrijaf. Ideaal dus om weer even mijn blog aan te vullen. Laten we starten bij mijn weekendje in Wisconsin. Vrijdag, toen Peter, Margaret en ik aankwamen bij grandma's house, zijn we naar Maggie en Annie gegaan. Zij hielden namelijk een bonfire, wat altijd wel leuk is. De volgende dag kwam Maggie me al vroeg wakker maken om naar de Farmers market in Madison (de hoofstad van de staat Wisconsin) te gaan. Hiervan kan je enkele foto's terugvinden op mijn space. Het vond plaats in het midden van de stad, rond the state capitol. Heel gezellig en echt zoveel verschillende standjes: gebakjes, kaas, tomaten, bloemen, pompoenen (het is bijna Halloween), pepers, honing, een koor dat aan het zingen was en jawel..ook enkele standjes met Obama- stuff :D Hierna heeft Maggie een tourtje gemaakt door de campus van Madison. En wat kwam ik daar toch wel niet tegen: een straat genoemd naar mijn naam: Linden Road!! 
Die avond zijn we met z'n allen (Peter, Maggie, Annie en ik) naar een hunted hayride geweest. Halloween is een hele bedoening hier in the USA en daar horen natuurlijk ook spookhuizen en griezeltochten door het maïsveld bij. Waar wij naartoe gingen nam plaats in de velden. Eerst was er een spookhuis waar we per twee door moesten lopen. Ze hebben mij 1 keer goed verschrokken, ik moest van Peter voorop lopen :D. Eens we uit het spookhuis waren, kropen we met een hele groep op een kar, getrokken door een boerenpaard. Deze leidde ons door het bos, dat nog enkele verrassingen voor ons had. In het midden van het bos stapten we af en moesten we per 2 een pad volgen door het bos en door een maïsveld. Hier en daar sprong er dan eens iemand vanachter een boom of uit het maïsveld. Soms was het wel even schrikken, aangezien het pikkedonker was. 
Zondag hadden we een brunch met heel de familie omdat grandma 92jaar was geworden. Nu heb ik toch al eens iedereen gezien voor Thanksgiving. In de namiddag ben ik samen met Ron, Bob en Dan gaan golfen. Ook al was het weer niet echt op en top, toch heb ik me goed geamuseerd. Bob is namelijk een goede golfer en als ik me goed herinner werkt hij samen met een cameraman voor NBC, maar ik ben niet 100% zeker of het NBC was. Ach maakt niet uit, maar hij kan ons misschien een pass bezorgen voor de grotere golftornooien, heel misschien zelfs de masters. That would be awesome. 
Voor de rest is er die week op school niet echt iets speciaals gebeurd. Ik had elke dag volleyballpractice of een game na school, heb samen met Peter een deel van het dok uit het water gehaald, ben mijn senior pictures gaan afhalen bij de fotograaf, er was een carbo load bij iemand van de volleyball en ik ben samen met mijn liaison naar het theater geweest in Minneapolis. We zijn verplicht om elke maand iets samen te doen en aangezien ik ook wat cultuur wil opsnuiven tijdens mijn verblijf in de USA, zijn Rosemarie en ik naar het toneelstuk "Fences" geweest. Het was in een klein theaterzaaltje en het werd gespeeld door zwarte mensen. Ik vond dat het heel goed was gespeeld, alleen duurde het misschien een beetje te lang ( 2,5 uur). De volgende meeting met mijn liaison zal plaatsvinden bij haar thuis. We gaan met ons AFS comité pumpkin carving aangezien het binnen 2 weken Halloween is! Ik heb al een idee hoe ik mijn pompoen ga bewerken :D
In het weekend ben ik samen met een meisje uit Duitsland, Janna, gaan shoppen in Maple Grove. Dit is eigelijk een grote Mall, maar dan buiten, niet overdekt. Dus de gezelligheid van een stad zoals Brugge of Hasselt is er niet echt te vinden. 
Eens ik terug thuis was, zijn we naar Helena (iemand van de buren die 3kinderen uit Rusland heeft geadopteerd) gegaan, want zij hield een openlucht film, of hoe moet ik het noemen. Het was echt iets Amerikaans. Vooraan, in de tuin hadden ze een groot wit doek opgezet met een projector, er was een bonfire om smores te maken en een hoop eten zoals hotdog, salades, chips, popcorn, brownies en zoveel meer. Ik denk dat er zo'n 50 mensen daar waren uit de buurt. Eerst keken we Nim's Island, een film voor de kinderen en later op de avond was het Lost Boys (een film over vampieren) voor de volwassenen en oudere kinderen. Supergezellig en super-amerikaans, wat wil je nog meer :D. 
Ondertussen ben ik ook al meer dan 2 maanden hier :o De tijd gaat zo snel en er valt nog zoveel te doen. Dus ik zal zeker niet stilzitten. Maar toen ik hier nog maar enkele weken was, had Margaret gevraagd of Peter en ik 1 keer per maand naar de kerk zouden gaan. En omdat ik zondag eindelijk eens niets speciaals te doen had, zijn we samen naar de kerk geweest. Als ze hun viering in België ook op deze manier zouden brengen, dan denk ik dat meer mensen terug naar de kerk zouden gaan. Er gaan heel veel mensen samen met hun kinderen op zondag naar de kerk. Dus ik vind het helemaal niet erg om 1 keer per maand te gaan. 
Deze week was het ook onze laatste volleyballtraining, want de fall sports are over and the wintersports will begin. We zijn nu volop op zoek naar een ski-jacket en andere warme kleren, want Celine gaat downhill skiën met het skiteam van de school! I'm so excited. Het is al 5 jaar geleden dat ik nog op de latten heb gestaan, dus het zal wel even wennen worden in het begin. En in plaats van 1 week per jaar te gaan skiën, zal ik nu waarschijnlijk zo'n 4 maanden skiën. Drie trainingen per week na school en in het weekend racen. Het begint hier nu ook stilaan kouder te worden, dus ben eens benieuwd wanneer de eerste sneeuw zal vallen. 
Ik heb gisteren ook mijn "golfseizoen" afgerond, of wat je een golfseizoen kan noemen haha :D Ik ben samen met Ron en nog 6 andere vrienden van hem gaan golfen. En het was hun doel om mij te verslaan. Ik wil niet overkomen als een dikke nek ofzo, maar ik had ze wel allemaal verslaan. Normaal gezien zouden we die avond gezellig met ons vieren (Margaret, Ron, Peter en ik) iets gaan eten en daarna gaan kijken voor ski's, maar de avond is anders uitgedraaid. We zijn met Ron en zijn golfvrienden ergens iets gaan eten en daarna naar een concert geweest van de beste vriendin van de dochter van Lori (=golfkameraad van Ron). Er speelden die avond 3 bandjes en we zijn gebleven tot de helft van de laatste band. Het was alternatief en rock, maar ik ben de naam van de bandjes vergeten. Ik zal ze opzoeken tegen mijn volgend verslag. Dan zal ik jullie ook meer weten te vertellen hoe mijn Mea-break is geweest.

Veel liefs,
Celine!

1 opmerking:

Hanneke zei

Jaa meid, dit zier er allemaal ZO tof uit! Ik ben echt jaloers als ik dit lees! Mss moet ik dan toch maar sparen om ns op bezoek te komen! Kunnen we samen is naar de kerk gaan:p

Mja meid, ik schrijf u binnenkort nog is een brief hoor. Ik mag dan wel niet in Amerika zitten, maar hier in Leuven is het ook druk!
Tot schrijfs!

Love youu xx