maandag 22 september 2008

Slecht begonnen, goed geëindigd.

Vorige week begon niet echt goed: Celine was ziek! Ik was verkouden. Gelukkig was het niet te erg, maar misschien komt dat omdat mijn broer Peter mij zo goed heeft verzorgd. Maandag was ik gewoon naar school gegaan, maar om 14u30 ben ik samen met Peter naar huis gegaan ipv naar de volleyballpractice. Toen ik thuis in slaap was gevallen, is Peter een extra dekentje komen opleggen, daarna heeft hij thee gemaakt en hij wou zelfs mijn huiswerk maken. Dit had ik totaal niet verwacht van hem :) Dinsdag ben ik ook gewoon thuis gebleven, zodat ik helemaal genezen was. En die dag is het eigenlijk alleen maar gebeterd! Maar dat wou ook zeggen: woensdag terug naar school. ach, ik vind het niet erg om naar school te gaan, ik heb het gevoel dat ik mijn draai daar wel heb gevonden. 
Donderdagavond ben ik samen met Margaret en 2vriendinnen van haar naar de Guthrie geweest. Dit is een groot, modern gebouw met 3 theaterzalen. Die avond ben ik naar de musical 'little house on the prairie" gaan kijken. Het was al zo lang geleden dat ik nog eens naar een toneelstuk of musical was geweest, maar ik heb er 100% van genoten, het was prachtig. Dus ik ga zeker proberen om dat vaker te doen. Iemand stelde al voor om naar de musical "Mama Mia" te gaan. Ook ga ik uitkijken voor leuke concerten die plaatsvinden in Minneapolis of Saint-Paul. Zo ga ik op Electionnight (= 4 november) naar Bob Dylan in downtown Minneapolis. 
Vrijdagavond waren we terug in downtown Minneapolis, maar deze keer om mijn verjaardag te vieren. We zijn samen met het gezin en nog enkele vrienden en familieleden naar een Grieks Restaurant geweest en daarna even gaan bowlen. Het was een heel gezellige avond! Helaas moest ik zaterdag alweer vroeg opstaan om mijn spullen te pakken, want ik had een AFS weekend. Lekker weertje (ja het is hier nog rond de 26°C), leuke mensen en 36 internationale kussen van 18 verschillende jongens :D HAHA wat wilt ne mens nog meer. 
Het kamp begon wel al met 1uur vertraging, omdat er enkele mensen te laat waren. Maar het kamp bestond enkel uit 3 praatsessies van 90minuten en heel veel vrije tijd, dus het stak niet op een uur. Tijdens die drie sessies werden de regels nog een uitgelegd voor de derde keer, omdat er toch altijd mensen zijn die de regels breken waardoor ze direct terug naar huis worden gestuurd. Ook hebben we gepraat over ons gastgezien, de school, vrienden en het thuisfront. Dat was wel eens leuk om te kijken hoe iedereen de eerste maand had doorgebracht. 's Avonds hadden we een bonfire met marshmellows en smores..mmmmm!! 
Zondagvoormiddag vond de laatst van de 3 sessies plaats, hebben we de cabin opgeruimd waarin we verbleven en in de namiddag hadden we 3u vrije tijd omdat de gastouders op dat moment een sessie hadden. 
Normaal gezien had ik die dag ook senior pictures voor in het yearbook, maar de fotograaf was ziek, dus zullen the pictures deze week plaatsvinden. Dus ben ik maar eens gaan lopen, ook al was ik supermoe van de schoolweek en het weekend. En eigelijk had ik dit beter niet gedaan, want 's avonds was het natuurlijk weer half 12 vooraleer ik in mijn bed lag omdat Peter en ik nog samen Calculus hebben gemaakt :D Met als gevolg dat mijn ogen elk moment kunnen toevallen. Deze week is het ook Homecoming, maar daar ga ik jullie volgend weekend meer over vertellen. Ik wil ook nog vlug iedereen bedanken die mij een kaartje of e-mail heeft gestuurd voor mijn verjaardag! DANK U!

Liefs,
Een 18-jarige.

2 opmerkingen:

Lene zei

Vooraleerst Celine, een hele gelukkige verjaardag. Ik hoop da ge goed hebt gevierd. Vervolgens: OH MIJN GOD! Gij moogt naar Bob Dylan gaan kijken! In zijn thuisbasis Minneapolis dan nog wel! Ik ben stikjaloers:D. Hier is het al reagueton dat de klok slaat. Ook leute zalle:D Amuseert u nog goed daar aan uw meer en doe Bob de groete!

ciao!

Hanne zei

Amai zeg, 36 internationale kussen :p ik weet nie goed wa ik mij daar bij voor moet stellen, ma ik ben er van overtuigd da het de moeite was!
Hier in Helchteren gaat alles goed. Mijn zus Lien heeft vorige week het uitwisselingsmeisje (sorry maar ik vergeet steeds haar naam...) dat bij u thuis verblijft, meegenomen naar de chiro. Ik denk wel dat ze het leuk vond, maar anders vraagt ge het maar eens aan uw thuisfront ;)
Het lijkt me dat ge daar een fijne tijd beleefd Celine, wat mij zeer veel deugd doet. Doe zo verder zou ik zegge :p
Nog veel plezier daar met uw 18 jaren, waarvoor nog is een proficiat (ik hoop dat ik op de juiste datum iets stuurde :p), en tot ziens!
Vele kisses van Hanne B.