zaterdag 13 september 2008

De tijd vliegt

Kun je dat nu geloven, ik ben ondertussen al een maand in de USA. 1 maand van de 10,5 maanden is al voorbij. De tijd vliegt. En ik heb er nog altijd geen spijt van dat ik ervoor gekozen heb om een jaartje naar het buitenland te gaan. Het is natuurlijk niet altijd even gemakkelijk, want je laat uiteindelijk alles achter en begint een nieuw leven ergens in een ander deel van de wereld. Gelukkig bestaat er nog zoiets als internet, e-mail, skype en de traditionele brief. 

Deze week was niet zo speciaal. Op school gaat alles zijn gewone gangetje. Vrijdag ben ik naar een footballgame geweest. Onze school had gewonnen met 22-8, wat me eigelijk wel verrast. Iedereen, of toch de meesten hadden tegen mij gezegd dat onze team waarschijnlijk zou verliezen. Vorig jaar hadden ze hiertegen verloren, en de tegenspelers hadden de afgelopen 2 jaar geen game verloren (heb ik horen zeggen). Dus GO ORONO! 
Ja de schoolspirit is hier ook duidelijk terug te vinden, echt fantastisch. Elke week hebben alle sporten 1 of meerdere wedstrijden. En de dag voor die wedstrijd verkleed iedereen zich. Zo heeft het volleyballteam zich al eens helemaal in het roze of zwart gekleed, footballspelers dragen meestal hun shirt op de dag van de wedstrijd, anderen dragen dan gewoon weer een sweatshirt met daarop ORONO swim & dive. Dit is echt wel tof om te zien, en echt doet hier aan mee. Sport wordt hier dan ook zeer serieus genomen. De scholen zijn uitgerust met verschillende sportvelden en elke dag, na school, zijn er trainingen. Dus er wordt hier echt wel veel aan sport gedaan en dat kan je ook wel zien. Op school zijn er slechts enkele kinderen die zwaarlijvig zijn, maar het grootste deel ziet er redelijk normaal uit. 

Voor de rest ben ik vrijdag na de footballgame naar applebee's geweest en daarna nog wat rondgehangen bij iemand zijn thuis. Een groot voordeel is dat mijn vrienden hier allemaal met de auto mogen rijden. En de meesten hebben zelfs hun eigen auto. Dat gaat van een toyota en ford tot een hummer of audi tt. Echt onvoorstelbaar met wat voor auto's sommigen rondrijden. 
Zaterdagochtend ben ik met Margaret naar de yogales geweest. Ik heb in het begin gezegd dat ik zoveel mogelijk nieuwe dingen wou uitproberen..wel dit is er één van. Helaas voelde ik niet echt een verschil na dat uurtje yoga. Ofwel kwam dat omdat ik het niet tegoei deed ofwel omdat ik het gewoon nog niet nodig heb :D Ik was wel helemaal tot rust gekomen moet ik zeggen. Dus misschien ga ik nog wel eens mee op een zaterdagochtend als ik op tijd wakker ben. 

Vandaag, zondag 14 september, ging ik normaal gezien golfen met Ron. Maar het weer hield ons tegen. Het was namelijk echt typisch Belgisch weer...grijs, frisjes en regenachtig. gelukkig gaat het vanaf dinsdag terug zo'n 26°C worden. Daarom zijn we met z'n allen naar een mall in ridgedale geweest, ik moest Peter helpen met jeansshopping :D en het is ons redelijk goed gelukt. Daarna zijn we 2 million $ huizen gaan bezoeken. Ik heb ook enkele foto's getrokken die jullie binnekort waarschijnlijk op mijn space kunnen terugvinden. 2 van de 4 huizen die we hebben bezocht waren echt wel prachtig. Het was de moeite waard om daar eens te gaan rondneuzen. 
Om 18u30 had ik mijn eerste AFS chapter meeting, wat heel gezellig was. Ik heb zelfs een cadeaubon gekregen voor mijn verjaardag en iemand had een lekkere verjaardagscake gemaakt voor mij..it was delicious!! En zo is mijn weekend ook weer voorbij. Ik ga nu stilaan slapen, want morgen om 6u30 gaat de wekker weer af. Amuseer jullie allemaal en tot de volgende! 

Celine aka Ofelia.

Geen opmerkingen: