zaterdag 6 september 2008

Eerste week school

Whoow, het schoolleven is echt zoals in de films vind ik. Ik zal eens een schooldag beschrijven: 
- 6u30 : opstaan, douche nemen, ontbijt
- 7u20 : Peter en ik vertrekken naar school
- 7u50 : De schoolbel gaat
- 9u25 : snackbreak
- 12u24 : C-lunch (omdat de eetzaal te klein is, hebben ze 3 periodes om te eten. Ik heb dus de C-lunch wat wil zeggen dat ik eerst mijn 5de lesuur heb en daarna, van 12u24 tot 12u47, lunchpauze heb.)
- 14u30 : einde schooldag
- 15u00 : volleybaltraining
- 17u30 : einde volleybaltraining

daarna komt Peter mij meestal halen, ga ik naar huis om een douche te nemen, eet ik iets en ga nog iets doen met Peter ofzo en maak ik mijn huiswerk. Hoewel ik niet zoveel tijd in mijn huiswerk moet steken, want 's morgens, het eerste uur heb ik study hall waarin ik meestal mijn huiswerk maak. Bij ceramics gaan we een stempel en een roulette van klei maken. Bij American Literature discussiëren we vooral over hedendaagse dingen, zoals de elections, het verschil tussen de USA en Europa :p, 'What does it mean to be American?' was ook één van de vragen die we moesten beantwoorden. Calculus is ook niet echt moeilijk, aangezien ik ongeveer alle leerstof de vorige jaren al heb gezien. het enige moeilijke zijn de termen in het Engels leren. Daar moet ik soms nog wat zoeken. Maar Peter heeft nu ook calculus van dezelfde leerkracht en die geeft juist hetzelfde huiswerk, waardoor we dat samen kunnen maken. dat is natuurlijk wel handig. American History is best saai, die leerkracht lispelt en ze geeft les alsof we nog kinderen zijn. Ik zit dan ook bij allemaal sophomores (15-jarigen), dus dat is wel vervelend, maar ik lees dan gewoon wat in mijn Historybook. En de hebben we Spaans en Marketing nog, dit zijn wel 2 vakken die mij interesseren en de leerkrachten zijn ook heel vriendelijk en aangenaam om les van te krijgen. ik heb nu ook een Spaanse naam tijdens die les: Ofelia :D om je helemaal in te leven. 

Maandag was het een feestdag, Labor Day, dus de school begon dinsdag pas. Voor de seniors was er die ochtend een ontbijt in de cafetaria, gevolgd door schoolpictures. De lessen stelden die dag nog niet veel voor, gewoon inleiding en kennismaking, je kent dat wel. 

Zoals ik al eerder zei, vind ik dat je de school kan vergelijken met deze van in de films. De schoolbanken, de lockers, chearleaders, footbalplayers, school spirit,.. En tijdens study hall en als we oefeningen van wiskunde moeten maken, mogen we naar onze ipod luisteren, drinken en eten tijdens de les is meestal toegestaan, het gebruik van de gsm is tijdens sommige lessen en in de hallway ook toegestaan. Bij marketing heb ik al 2 extra credits door gewoon 3 tijdschriften mee te brengen, volgende week heb ik een test van American History waarbij je je notities mag gebruiken, ze maken het je soms wel heeel gemakkelijk. 
Het vervelende is wel dat je echt de hele dag in het schoolgebouw bent, ze hebben hier geen speelplaats. Maar in de winter is dat dan weer een voordeel, als het hier -20°C is. 

Voor de rest is er niet veel speciaals gebeurd, ben gisteren naar een footballgame geweest. Ons team moest spelen, ze hadden natuurlijk gewonnen met 0-59. Yeah ORONO!!! En vanavond ga ik naar een bonfire bij Shelby en Carly. Fun fun fun! 

See you later!
Celine

2 opmerkingen:

Hanneke zei

bwDag Celinetje!
Nouu ik moet zeggen, high school sounds like a lot of fun!
Gelukkig moet ik hier niemeer naar de High School in Hechtel en mag ik naar Leuven binnenkort.:D Morgen de laatste afwerkingen doen aan mn kamer en dan ist klaar, dus hou u al maar vast voor de foto's!

Mja zodadelijk gaat Lost hier beginnen dus ik ga mij naar beneden begeven..

Tot snel Celine!
Liefss
Hanne!

Anoniem zei

Hey
da is alweer lang geleden hé?
tot vrijdag wist ik nie da je een blog hebt, maar vrijdag was het fin de saison van delissimo, leuk om (bijna) iedereen terug te zien, Elien, Hannelore, Bo, Thomas, Lyndsey, Els (Die bijna zal bevallen)
Dat waren echt wel leuke tijden in Delissimo!!!
Leuk om te weten dat je het goed stelt daar aan de overkant!
Vele groetjes Stefanie