vrijdag 29 augustus 2008

Laatste week van de vakantie


Volgende week dinsdag zal ik Orono High School binnenstappen, op zoek gaan naar mijn locker (en deze ook proberen open te krijgen) en naar mijn eerste class gaan. Ik heb mijn schedule van dinsdag en het ziet er als volgt uit:
1. Study hall (studie onder toezicht, je kan dan je homework maken of naar de bib gaan ofzo)
2. Ceramics (met klei werke
n)
3. American Literature & composition
4. Marketing 
5. Calculus (math)
6. American History
7. Spanish

Dit zijn de vakken voor het eerste semester. Voor mij ziet het er goed uit en volgens Peter zijn de teachers die ik heb ook toffe mensen, dus dat komt wel allemaal in
 orde. 

Ondertussen ben ik er ook achter gekomen dat ik niet mag deelnemen aan de volleybalgames, maar ik mag wel nog mee practicen. Dit komt omdat er in het verleden kinderen van bv Zweden of Noorwegen die al afgestudeerd zijn naar Amerika werden gelokt om daar te ijshockey te spelen voor een bepaalde school, terwijl de andere kinderen die in de buurt van de school wonen niet meer konden spelen. Ook bij basketbal was dit het geval. Dus sinds enkele jaren hebben ze een regel die zegt dat je niet mag deelnemen aan een schoolsport wanneer je al afgestudeerd bent. Het was een heel gedoe, maar ik heb besloten om toch nog te blijven trainen. Maar het probleem is dan dat ik ook niet kan deelnemen aan Down Hill skiing en Golf. Ik hoop dat ik net zoals bij de volleybal gewoon met hen kan meetrainen. We zullen wel zien.

Sinds vorige week za
terdag is Peter ook terug van kamp. Ik ben toen even gaan kajakken op het meer, daarna ben ik samen met Peter en Andrew een beetje gaan varen op het meer gevolgd door een dinner op de zeilboot waar Ron, Margaret en nog enkele buren opzaten. Zondag heeft Peter  mij voorgesteld aan
 Chas (uitspreken als 'Djez'), en hebben we nog wat rondgehangen op het meer. Die dag ben ik ook voor de eerste keer gaan waterskiën met de buren. Het was niet gemakkelijk int begin, maar eens de boot je uit het water heeft getrokken dan is het wel GEWELDIG! =D Deze week ben ik ook nog enkele keren gaan jetskiën, naar enkele bonfires (=kampvuur) geweest...dat is echt supergezellig. We zitten dan samen rond het kampvuur en maken Smores: je prikt een marshmellow op een lange stok, wacht totdat deze goudkleurig is en legt vervolgens de marschmellow tussen 2 ronde koekjes met chocolade. Mmmmm, zoooo lekker! Ik ben deze week ook nog naar een feestje van Carly geweest, een meisje van op de volleybal, naar de state fair geweest met Peter en zijn vrienden en naar de oriëntatiedag geweest op school. Misschien moet ik een beetje uitleg geven bij de State Fair. 
Enkele kenmerken:
- grootste kermis van de staat Minnesota
- vindt plaats in Saint-Paul
- 1,3 vierkante km
- Heel veel eten zoals cheese curds, snow cone, pronto pops, ... en bijna alles is te verkrijgen op een stick
- elke avond is er een concert van bv Backstreet boys, Gnarls Barckley, Paramore, 3 doors down, ...

Ondertussen is het Thaise meisje ook aangekomen in helchteren. Langs de ene kant vind ik het wel een beetje spijtig dat ik hier zelf niet bij kan zijn, maar waarschijnlijk zie ik haar nog een week of 2 als ik terug naar huis ga. 

Zo, dit was weer een kort verslagje voor deze week. dan zal ik mij nu eens gaan klaarmaken voor een boottrip met achteraf een pizza en pool party, georganiseerd door een Liaison van AFS. (een liaison is een soort meter of peter waarbij je altijd terechtkan als je problemen hebt). Maar misschien ga ik eerst nog een ritje maken op de harley davidson van een nonkel. =D

Liefs,
Celine! x

1 opmerking:

Anoniem zei

Vergeet in je locker geen foto van je grote liefde te plakken! ;)